mandag 17. august 2009

De største utfordringene med en slankekur, hvordan bekjempe de?

De største utfordringene er jo for eksempel søtsuget. Men det er noen småting man kan gjøre for å bekjempe de. Ta for eksempel, hva gjorde du når du slutta å røyke du som har røyka. Jeg sa til meg selv da jeg hadde lyst på røyk, at "jeg trenger den ikke".
Noe annet man kan si til seg selv at "ikke pokkern om jeg har gått alle disse dagene uten snop og ødelegge det nå."

Noen har stor hjelp av KROMTILSKUDD. Jeg har selv brukt det og opplevd at jeg får mindre lyst på søtt. Men man må gå på det en stund som alle andre helsekostprodukter.

Jeg har alltid vanvittig lyst på kake og søtt etter middagen. Jeg må omstille meg og heller unne meg en god kaffikopp. Jeg kjøper kaffe tilsatt smak for å kose meg litt ekstra. Hvis ikke så kan jeg glemme hele slankekuren. Jeg MÅ kose meg litt. Men finne noe jeg kan kose meg med som IKKE er karbo bomber.

4 kommentarer:

  1. Jeg syns det hjelper å tenke;
    "Ikke søren om kroppen min skal være søppelbøtte!"
    For det er jo søppel det man putter inn, som ikke kroppen har godt av. Enten det er ernæringsmessig "søppel" eller det er fordi man overspiser. (Har ikke råd til å kaste god mat).
    Det meste ligger mellom øra, tror nå jeg.
    I tillegg er det også sånn at høyt sukkerinntak krever mer sukker, man blir nærmest avhengig.

    SvarSlett
  2. Lisemor, du har helt rett. Det er så sant så sant at vi forgifter kroppen vår med mye rart. Og så avhengig man blir av sukker.

    SvarSlett
  3. Jeg har heldigvis sjelden søthunger. For meg er det salthunger som er det verste. Men i kveld har jeg vært i bursdag, og selvfølgelig spiser jeg kaker som alle andre. Det er jo godt! Og man kan jo ikke bli helt fanatisk heller. Men resultatet på hjemturen er at jeg nesten er desperat etter et eller annet å putte i munnen! Heldigvis kjørte jeg rett forbi butikken, tenkte at nok er nok. Dessuten føler jeg meg passe kvalm og ekkel av alt det søte, helt tydelig en reaksjon på at dette ikke er bra for meg.

    SvarSlett
  4. Sliter også med søtsuget... Men det er aller verst til å begynne med... Jeg VET at om jeg klarer meg gjennom første uka, så er det lettere... Akkurat nå er motivasjonen på topp, og jeg klarer å stagge søtsuget.
    Spiser litt frukt, som jo inneholder en del fruktsukker. Men styrer i alle fall unna hvitt sukker.

    Har hatt bursdag her i huset, og klarte å nøye meg med et lite stykke kake. (Er litt stolt av meg selv nå)
    I tillegg hadde vi spelt-rundstykker med pålegg, og et stort fruktfat. Frukten var som vanlig en stor suksess. (og en flott livbøye for oss to her i huset som prøver å velge litt sunnere.)

    Sukker krever mer sukker, det er veldig sant.

    SvarSlett