fredag 21. august 2009

Har nå gått på lavkarbo i 5 dager.. og..

Jeg merker allerede nå etter 5 dager at buksene er løsere og at beina faktisk ikke går så mye sammen når jeg går! er så spent på å gå på vekta til mandag. Har bestemt meg for å holde meg til kuren i helga også. Jeg gidder ikke å sprekke hver lørdag. Så har gått til innkjøp av karbofri sjokolade, og baconcrisp. Jeg fikk en del pakker med eurodietten av svigerinna mi i går, og der er det både pannekaker, omeletter og brownies. Så jeg skal gørrkose meg i helga jeg! Uten å sprekke. Har kjøpt inn salat også, og skal ha meg en god kyllingsalat i helga når de andre spiser pizza :-)
Jeg er motivert!

2 kommentarer:

  1. Så flink du har vært! Jeg har trua på å finne sunnere alternativer til den vanlige snacksen som man kan fortsette med etter at kuren er over. Poenget er vel å skaffe seg sunnere vaner for resten av livet, ikke falle tilbake til gamle synder med en gang målet er nådd. Her i huset drives det IKKE slanking, den er jeg veldig bestemt på, men vi prøver å leve sunt. Potetgull og ostepop erstattes med popcorn, nøtter og grønnsaker m/kesamdip. Føler ikke at det er noe offer, og ungene elsker det! Søtsaker har vi aldri hatt så mye av, så det "problemet" slipper vi. Ungene elsker frukt i alle varianter, og når de får den oppskjært, kanskje med litt vaniljeyoghurt eller vaniljekesam på, er søtbehovet dekket.

    SvarSlett
  2. Syns du er tøff som klarer deg på lavkarbo... Jeg heller litt mer mot det som Lisemor sier, at det gjelder å finne sunnere vaner som man kan holde på resten av livet. Og jeg beundrer de som klarer seg på lavkarbo, eller karbofritt kosthold. Men det klarer ikke jeg. (i alle fall ikke over lengre tid.)

    Som sagt så heller jeg mer mot kostholds/livsstilomlegging, a'la Grete Roede. Alt er lov å spise, det kommer bare an på posjoneringa. Noe kan man spise mye av, noe kan man spise litt av. (og noen ting bør man holde seg unna, men man kan unne seg litt godt av og til...)

    SvarSlett